Tovornjak prihodnosti – samostojna vožnja po avtocesti – Mercedes Benz FT 2025

Prihodnost vozil je vsekakor vožnja brez voznika. Začetnik tega je Google, ki je razvil osebno vozilo, katero vas je sposobno prepeljati iz točke A do točke B  brez  voznika. Pionir podoben razvoj na področju tovornih vozil je Mercedes Benz.

MB FT 2025

MB FT 2025

Mercedes je 3. julija 2014 v Magdeburgu na delu nove avtoceste A14 predstavil tovorno vozilo prihodnosti – Mercedes Benz Future Truck 2025. Tovornjak je po avtocesti vozil popolnoma samostojno, voznik je bil v vozilu še samo zato, da je tovornjak pripeljal na avtocesto, vključil avtopilot, prehitel počasnejše vozilo in zapustil avtocesto.

Tovornjak prihodnosti FT 2025 je zasnovan na modelu Actros 1845 z močjo 449 KM in navorom 2.200 Nm. Pri hitrosti 85 km/h je tovornjak brezkompromisno odreagiral na vse situacije, ki jih vsakodnevno opravljajo vozniki.


Vozilo upravljajo sistemi tehnične umetne intelegence, ki analizirajo prometno situacijo in na podlagi tega prinašajo odločitve glede upravljanja vozila. Osnovni elementi pametnega sistema so Proximity Control Asistent, Control Assistent, Active break Assistent 3, Stop And Go, Predictiv Powertrain Control in telemetrični sistem FleetBoard. Vse to združuje pametni avtopilot za tovornjaka.

Voznik mora biti v času vožnje prisoten v vozilu, na sedežu, ki je obrnjen pod kotom 45 stopinj, kar omogoča vozniku, da se med vožnjo relaksira in odpočije. Med vožnjo voznik ne sme počivati v postelji, saj na ta način ne more hitro prevzeti upravljanje vozila.

MB FT 2025

Voznik s pomočjo tablice dostopa do številnih informacij – od časa vožnje do prostih parkirnih mest na počivališčih. Vse to omogoča komunikacija vozila preko Wi-Fi omrežja s cestno infrastrukturo in sosednjimi vozili na razdalji 500 metrov.

MB FT 2025

Samostojno vožnjo omogoča veliko število senzorjev in pripomočkov – radar za pogled naprej (doseg do 250 metrov), nazaj in bočno (domet do 60 metrov, kot 170 stopinj); stereo kamera, ki pregleduje dogajanje pred vozilom na razdalji do 100 metrov pod kotom 130 stopinj in prepozna pešce, premikajoče ter stacionarne objekte in oznak ena cestah.

MB FT 2025

V Evropski uniji se s tovornjaki prepelje več kakor 75 odstotkov blaga. Do leta 2025 se pričakuje do 50 odstotno povečanje, zato je v prihodnjih letih pričakovati vedno več vozil. Cestna infrastruktura žal temu verjetno ne bo sledila, zato bodo inteligentni sistemi odločilno pripomogli, da bo promet potekal čim bolj nemoteno in brez zastojev.